مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23227 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

تعادل روحي ام به خاطر فكر كردن به يك صحنه گناه از بين مي رود، چه كنم؟
اين كه فرموده ايد: «دچار يك عدم تعادل روحي شده ام»، براي ما جاي ترديد و ابهام دارد؛ زيرا تمايل به جنس مخالف و برخي تصورات در اين سن طبيعي است و در واقع علايمي است براي اين كه هر چه زودتر شرايط ازدواج را فراهم كنيد و به حول و قوه ي الهي به اين تصورات لباس عمل بپوشانيد؛ لذا از اين بابت هيچ جاي نگراني نيست اما تا وقتي ازدواج نكرده ايد و شرايط آن فراهم نشده است رعايت نكات زير براي كنترل شهوت و مصونيت از آلوده شدن به گناه ضروري است. 1- ورزش مستمر روزانه به گونه اي كه بخشي از انرژي هاي اضافي شما تخليه شود و در عين حال براي سلامت جسم و روح شما نيز بسيار مناسب است. 2- سعي كنيد نگاه خودتان را كنترل كنيد زيرا چنان كه خود شما فرموده ايد، يكي از دلايل آن تصورات و خيال بافي ها همين نگاه هايي است كه به نامحرم مي شود، لذا جداً از نگاه به نامحرم اجتناب كنيد. 3- از خوردن غذاهاي تحريك كننده ي شهوت از قبيل پياز، تخم مرغ، فلفل، گوشت قرمز زياد، سير و... خود داري كنيد. 4- از دست كاري آلت تناسلي خود، اجتناب كنيد. 5- در حمام و دستشويي فقط به اندازه ي ضرورت بمانيد در حمام كاملاً عريان نشويد و به آلت تناسلي خود نگاه نكنيد. 6- از پوشيدن لباس هاي تنگ، خصوصاً لباس هاي زير خود داري كنيد. 7- ازمعاشرت با افرادي كه مسايل جنسي را طرح مي كنند و از ديدن فيلم هايي كه تحريك كننده است خود داري كنيد. 8- هنگام خوابيدن سعي كنيد چنددقيقه اي قبل از خواب قدم بزنيد سپس يك صفحه از قرآن با معني يا يك مطلب علمي را مرور كنيد و بافكر كردن نسبت به معاني قرآن يا آن مطلب علمي بخوابيد. 9- هرگاه افكار جنسي به ذهن شما خطور كرد، بلافاصله خودتان را به فكري يا كاري مشغول كنيد. 10- در صورت امكان هفته اي يك روز، روزه بگيريد. 11- از پرخوري اجتناب كنيد. 12- از معاشرت و صحبت با جنس مخالف دوري كنيد. 13- با افراد پاك دامن و متدين و اهل معنويت بيشتر معاشرت داشته باشيد. 14- از گوش دادن به ترانه ها خصوصاً ترانه هايي كه زنان مي خوانند جداً پرهيز كنيد. 15- به خدا توكل كنيد و از او بخواهيد كه شما را همواره هدايت كند و از آلوده شدن به گناه حفظ نمايد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.